Styrketrening med Angela

Tirsdag 15. november var det igjen klart for å bli utslitt – denne gangen var det armer som sto i fokus!

Jeg startet opp på tredemølla, og varmet så opp resten av kroppen. Vi startet med benkpress, og det er det en stund siden jeg har gjort, så jeg var veldig spent på hvordan jeg lå an.

Vi begynte med å varme opp med 10 repetisjoner på 20 kilo. Dette var problemfritt. Angela la så på til 30 kilo, og jeg tok også her 10 repetisjoner. Etter en økning til 35 kilo, tok jeg 8 repetisjoner og 3 serier. De siste løftene på hver serie var svært tunge.

Etterpå gikk vi bort for å trene triceps med nedtrekk med tau. Vi startet på 5 kilo, men dette ble for lett. 7,5 kilo var passe jævlig, og jeg klarte ikke de aller siste repetisjonene. Angela var superfornøyd!

pulsSkulderroing ble introdusert til meg av Andrea, og Angela ville jeg skulle ta 10 repetisjoner i hver serie. Vi startet ganske lavt, men ettersom det var for lett, endte vi på 35 kilo. De siste repetisjonene var veldig tunge.

Etter at armene mine var utslitt, var det på tide å avslutte treningen. Avslutningsøvelsen var 3 repetisjoner med 30 sekunder planke. Jeg liker ikke planken. Den er fæl. Det gjør vondt. Angela presset meg til å holde de sekundene jeg skulle, og magen min skrek etterpå.

Inkludert oppvarming trente jeg i nesten en time. Gjennomsnittspulsen min var på 103 slag i minuttet (53%), med en maks på 129 slag i minuttet (70%). Jeg forbrant 216 kalorier.

En flott økt!!

 

Posted on 23.11.16, in Kalorikampen and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

