Star Wars-grytekluter

img_4628 Mens jeg lette etter oppskrift til grytekluter som noen bekjente skulle gi bort til jul, kom jeg over disse utrolig kule gryteklutene!!!

Silje K er Star Wars-nerd, og elsker alt som har med Star Wars å gjøre. Det var derfor veldig enkelt å bestemme seg for å strikke disse til det unge paret til jul!

Oppskriften fant jeg via bloggen til Solveig Heggvold, og mønsteret lå tilgjengelig for de som er medlem i hennes Facebookgruppe.

img_4629 Jeg har brukt Anna&Claras bomullsgarn fra Søstrene Grene i fargene offwhite nummer 11-0701 og svart nummer 9-4305. Riktig mengde til disse klutene var dessverre ikke på lageret mitt, og jeg måtte derfor kjøpe garn. Det var faktisk ganske deilig! Jeg hadde ikke kjøpt garn på lenge, da denne muligheten kom!

Det gikk med 62 gram hvit og 60 gram svart til klutene.

img_4630Gryteklutene ble ferdige allerede i september, men ettersom det var en julegave, kunne jeg ikke legge det ut her på bloggen min før nå etter jul.

Jeg håper de kommer til nytte!

Posted on 02.01.17, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 kommentar.

  1. Så kule de ble! Tusen takk for linkingen, det setter jeg stor pris på!

Legg igjen en kommentar

