Julekuler i svart og sølv – Frost

img_4696 Etter å ha strikket kulen «Snøkrystall», måtte jeg bare fortsette med julekuler. Den neste jeg strikket var «Frost».

Jeg brukte her Drops Fabel i svart nummer 400, og Anna&Claras metallic yarn i fargen sølv. Jeg har brukt bambusstrømpepinner nummer 2,5.

Mønsteret «Frost» er det andre mønsteret i boken «Julekuler» av Arne og Carlos. Dette mønsteret går over to pinner, men er ikke vanskelig å strikke. Man bør dog ha oppskriften foran seg, for jeg måtte hvert fall følge godt med på hvor jeg var hen i mønsteret.

Til hver kule brukte jeg cirka 4,8 gram svart, som tilsvarer omtrent 20 meter i dette garnet,  og 1,3 gram sølv. Det er ikke oppgitt på magebåndet hvor mange meter det er i nøstet med sølv.

img_4698img_4697Disse kulene ble også julegaver, og derfor ikke publisert før nå. Jeg var ferdig med dem i oktober, og har hatt innmari lyst til å vise dem frem tidligere – men sånn er det!

Jeg skal jobbe meg videre gjennom boken til Arne og Carlos, så får vi se hvor mange kuler det blir etter hvert!

Posted on 09.01.17, in Håndarbeid and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar

