Daily Archives: 11.01.17

Julekuler i lilla og sølv – Krokrosa

img_4707 Årets venninnegaver var julekuler. Jeg strikket noen i hvit og sølv, og også i svart og sølv.

Jeg har dog ei venninne som er utrolig glad i lilla, og jeg fant derfor ut at jeg måtte strikke noen julekuler i lilla og sølv til henne.

Jeg fant frem Trysil babygarn i fargen lilla nummer 836, og Anna&Claras metallic yarn fra Søstrene Grene i sølv. Jeg har brukt bambusstrømpepinner nummer 2,5.

img_4708Igjen fant jeg en fin oppskrift i Arne&Carlos sin julekulebok, denne heter «Krokrosa».

Til fire kuler har jeg brukt 22 gram lilla og 3 gram sølv. For hver kule blir det da cirka 5,5 gram lilla og 0,75 gram sølv – sånn omtrent.

Det fine er at da var jeg ferdig med nesten alle venninnegavene for i år! Jeg håper bare at de ble fornøyde!

 

