Daily Archives: 03.03.15

Nipedalen-Melkeplassen

Siste helga i februar, hadde jeg besøk av Bella! Fredag var det såpass vær at hun ikke ville særlig ut, og det ble bare en kort tur.

Lørdag var det fortsatt drittvær, men jeg hadde en avtale om å besøke Jardtrud, så da var det bare å kle på seg godt og legge ut på tur!

Først så vi selvsagt Johaug knuse all motstand på tremila i Falun, men så var det ingen nåde lenger. Jeg er (virkelig!) ute av form, og Bella snuser veldig rundt seg på tur (er mange spennende dufter der ute!). Vi beregnet derfor ganske god tid.

Vi brukte temmelig nøyaktig to timer på turen, som var 6,12 kilometer. Vi hadde en gjennomsnittlig bevegelseshastighet på 3,7 kilometer i timen.

Jeg hadde selvsagt tatt på meg pulsbeltet, og gjennomsnittspulsen var på 129 slag i minuttet (70%) av min makspuls, med en maksimal puls på 160 (86% av min makspuls) slag i minuttet. Det er en nedtur at jeg har så høy puls på så rolig tur på relativt flat mark, men veien kan jo bare gå oppover etter dette…

RuteVel fremme hos Jardtrud, var det deilig å ta seg en rask dusj og få skiftet til tørre klær. Bella fant seg godt til rette, og har fått seg en ny venn. For å komme hjem, tok vi bussen – noe Bella syntes var helt fantastisk artig. Særlig var det gøy å komme ned til sentrum, men masse folk og haugevis med nye lukter.

Jeg gleder meg til neste gang jeg får besøk av Bella, og forhåpentligvis er jeg i litt bedre form da…