Daily Archives: 18.03.15

Hyttetur

IMG_2620Jeg er av det heldige slaget som har ei venninne som har hytte på landet! For å få litt avveksling fra det travle livet vi lever i storbyen, tok Wenche med seg Carina og meg til hytta i Sunnfjord!

To av oss måtte jobbe, og vi dro derfor fredag ettermiddag. Vi kom frem akkurat tidsnok til gullrekka på TV, og koste oss med dette – samtidig som strikketøyet ble tatt frem selvsagt – og en gryterett. Vi strikket og koste oss uti de små timer, før vi fant køyene.

Lørdag våknet vi relativt tidlig, og etter en deilig frokost, fant Wenche frem sykler til oss. Nå måtte vi selvsagt få med oss litt sport på TV før vi kunne være aktive selv. Etterpå syklet vi rundt vannet hytta lå ved, og virkelig nøt solskinnet og varmen!

IMG_2617IMG_2616Turen var på 13 kilometer, og vi var ute i 1 time og 45 minutter. Noen av oppoverbakkene var såpass seige at vi gikk i stedet for å sykle. Gjennomsnittlig bevegelseshastighet var på 8,4 kilometer i timen. Det går ikke fort når man ikke er vant til å sykle! Men nå var det da heller ikke meningen å slå noen rekorder på turen…

Hestadfjorden rundt 140315Gjennomsnittspulsen min var på 125 slag i minuttet (65% av makspulsen min), med en maks på 142 (77% av makspulsen min). Jeg forbrant 851 kalorier på turen, noe som tilsvarer 486 kalorier i timen.

Jeg håper det blir flere turer til hytta i løpet av fremtida, og håper vi er like heldige med været!